Powrót do aktualności


Światowy Dzień Kota

Mówi się, że chodzą własnymi ścieżkami oraz, że bardziej niż do właścicieli przywiązują się do miejsca. Takich i innych kocich stereotypów jest wiele, ale są jednak trochę krzywdzące, bo kot jest przyjacielem człowieka.

Dzień Kota obchodzony jest w różnych terminach na całym świecie. W Polsce święto kotów przypada na dzień 17 lutego.
Uczniowie klasy 1a „kocimi” tematami zajmowali się prawie przez cały tydzień. Na początku zapoznali się z ciekawostkami z życia kotów oraz wysłuchali fragmentu książki Waldemara Cichonia „Cukierku, ty łobuzie”. Tak spodobały im się kocie przygody, że wiele dzieci wypożyczyło specjalnie przygotowane przez panie bibliotekarki pozycje o kotkach. Była to wspaniała okazja do propagowania czytelnictwa. Podczas przygotowanej na tę okazję prezentacji dzieci rozpoznawały koty znane z bajek, baśni i filmów. Dużym zainteresowanie cieszyła się zabawa „Wyturlaj kota”, podczas której każde dziecko stworzyło swojego niepowtarzalnego kociaka. Dzieci rozwiązywały kocie rebusy, wykonały na zajęciach plastycznych koty z talerzyków, figury kotów z rolek po papierze, koty z kręconym ogonem oraz kocie zegarki. Nie zabrakło opowieści o kotach oraz wklejki do zeszytu. Na zakończenie klasa 1a otrzymała dyplom za aktywny udział w zajęciach poświęconych kociej tematyce.
W klasie 2b również z dużym entuzjazmem akcentowano to święto. Dzień Kota był świetną okazją, by docenić własnego pupila, ale też pomyśleć o tych zwierzętach ze schronisk oraz tych bezdomnych, których spotykamy na ulicy. Uczniowie obejrzeli prezentacje o zwyczajach kocich i rozwiązywali m. in. tematyczne zadania z treścią oraz przygotowali prace plastyczne przedstawiające koty. Zapoznali się z fragmentem lektury Waldemara Cichonia „Cukierku, ty łobuzie”. Ich zadaniem było również opisanie swojego pupila lub innego znanego kota. Wszystkie opisy były ciekawe, barwne i czasami śmieszne, a uczniowie z ogromną satysfakcją je prezentowali. Zamierzamy wykonać jeszcze jedno zadanie, tym razem z programowania w Scratchu – o efektach opowiemy innym razem.

M. Jakubowicz, B. Lorens, A. Prejsnar, M. Szczurek


Powrót do aktualności