Dwudniowa wycieczka do Częstochowy i Krakowa

Dnia 18 czerwca b.r. uczennice z Maryjnej Służby Maryjnej i 5 ministrantów pod opieką Ks. Kazimierza Giery oraz s. Benedykty Pruś udali się na dwudniową wycieczkę - pielgrzymkę do Częstochowy i Krakowa.
Po przyjeździe do duchowej stolicy Polski, udaliśmy się najpierw do Sanktuarium Jasnogórskiego, aby oddać hołd Maryi w ikonie Jej obrazu, a następnie z przewodnikiem zwiedzaliśmy ważniejsze zabytki klasztoru ojców Paulinów.
W Skarbcu Jasnogórskim, który jest najstarszą częścią ekspozycji muzealnej Jasnej Góry, podziwialiśmy bogactwo najcenniejszych wotów - darów składanych w ciągu minionych wieków Matce Bożej Jasnogórskiej. Oglądaliśmy tam wyroby złotnicze, jubilerskie, tkackie i płatnerskie. Byliśmy zachwyceni biżuterią z kości słoniowej, masy perłowej, turkusów i innych kamieni szlachetnych. Wota składane przez królów, szlachtę oraz bohaterów walk narodowo-wyzwoleńczych odsłaniały przed nami bogactwo ducha i kultury naszych przodków.
Następnie przewodnik poprowadził nas do Muzeum 600–lecia Jasnej Góry, prezentującego od 1982 r. bardzo bogatą działalność kulturalno-artystyczną Ojców Paulinów, stróżów tego miejsca.
Kolejnym etapem naszego zwiedzania był Bastion Św. Rocha, gdzie znajduje się przepiękna wystawa otwarta 03.05.2006 r. a nosząca tytuł „Bogarodzica. Splendor Rzeczypospolitej Obojga Narodów”. Ekspozycja znajduje się we wnętrzu Bastionu św. Rocha. Bastion stanowił część składową twierdzy jasnogórskiej, wzniesionej w latach 1624-1639., a rozbudowanej po roku 1674. W czasie prac konserwatorskich odsłonięto oryginalne mury pamiętające oblężenie Jasnej Góry w czasie „potopu szwedzkiego” w 1655 r.
Z ogromnym zainteresowaniem, obejrzeliśmy wystawę ukazująca historię NSZZ „Solidarność”, pamiątki ilustrujące walki żołnierza polskiego w czasie II wojny światowej oraz pamiątki przypominające ofiary katastrofy smoleńskiej.
O godz. 17.00 zjedliśmy obiadokolację, zakwaterowaliśmy się w Domu Pielgrzymkowym przy ul. Św. Barbary, a o godz. 21.00 byliśmy już w Kaplicy Cudownego Obrazu, aby czynnie uczestniczyć w Apelu Jasnogórskim, który jest wieczorną modlitwą kierowaną do Maryi Królowej Polski w intencji Ojczyzny i Kościoła.
W drugim dniu wycieczki po śniadaniu, udaliśmy się jeszcze raz na Jasną Górę, aby przed cudownym Obrazem uczestniczyć we Mszy świętej koncelebrowanej przez naszego Proboszcza Ks. Kazimierza Gierę.
Około 11.00 wyruszyliśmy w kierunku krakowskich Łagiewnik, w krajobrazie których dominuje monumentalna Bazylika Miłosierdzia Bożego konsekrowana w czasie ostatniej pielgrzymki przez Ojca Świętego Jana Pawła II. Ta wielka, nowoczesna budowla pod względem architektonicznym bardzo różni się od tradycyjnych budowli sakralnych. Centralnym punktem przykuwającym uwagę wiernych w jasnym, rozległym i przeszklonym wnętrzu jest ołtarz z obrazem Jezusa Miłosiernego i tabernakulum w kształcie globu ziemskiego. Duże wrażenie robi potężna kubatura wnętrza. Po modlitwie i zwiedzaniu nowej Bazyliki udaliśmy się do znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie pierwotnego starszego Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, gdzie złożone są relikwie siostry Faustyny Kowalskiej. Mogliśmy zobaczyć również zabudowania klasztorne, gdzie żyła i zmarła św. Faustyna.
Po modlitwie, zakupieniu drobnych pamiątek, po posileniu naszych ciał udaliśmy się w drogę powrotną do Iwonicza.
Wycieczka pomogła nam pogłębić szacunek i miłość do narodowego dziedzictwa, wartości, kultury narodowej, a także bogatej historii nieodłącznie związanej z 1050 letnią historią chrześcijańską naszej Ojczyzny.
Jesteśmy wdzięczni Panu Burmistrzowi Gminy Iwonicz-Zdrój, Panu Witoldowi Kocajowi oraz Księdzu Proboszczowi Kazimierzowi Gierze za pomoc finansową w zorganizowaniu tego wyjazdu, który od dawna pozostawał w sferze naszych marzeń.