Powrót do aktualności

XLV Rajd Górski „Powitanie Wiosny”

W zeszły piątek 24 marca siedemnasto osobowa grupa z naszej szkoły wzięła udział w Rajdzie Górskim PTTK „Powitanie Wiosny”. Trasa rajdu licząca ok. 10 km, prowadziła przez Karlików - Rzepedkę – Szczawne.
Wędrówkę rozpoczęliśmy od stromego wyjścia na szczyt obecnie niedziałającego obiektu narciarskiego w Karlikowie. Po wymagającym podejściu, wszystkim uczestnikom udało się zdobyć najwyższy punkt, okalający teren wyciągu. Widoki rozpościerające się ze szczytu charakteryzowały się zachwycającą perspektywą na okoliczne porośnięte lasem szczyty – Tokarnię. Oprócz napawających swoją unikalnością terenów, ujrzeliśmy nasz główny cel wycieczki jakim była Rzepedka. Po przejściu około dwóch kilometrów przez las, rozpoczęliśmy wędrówkę grzbietem góry Rzepedki. Ścieżka wiodła przez otwarty teren, porośnięty bujnymi łąkami. Dzięki dobrym warunkom pogodowym, mogliśmy podziwiać budzące fascynacje widoki na Bieszczady i Pogórze Bukowskie. Rozchodząca się perspektywa krajobrazu odzwierciedlała charakterystyczną dla tych obszarów faunę. Na szczycie góry, uczestnicy wraz z opiekunami wycieczki zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie przy tabliczce, informującej o wysokości Rzepedki – 708 mnpm. Po krótkiej przerwie, udaliśmy się w kierunku drogi powrotnej do dawnej zamieszkującej przez Łemków wsi Szczawne.
Na zakończenie rajdu organizatorzy przygotowali ognisko z pieczeniem kiełbasek i przeprowadzili konkursy: turystyczno - krajoznawczy i ekologiczno – przyrodniczy. Trzyosobowa grupa chętnych uczniów z naszej szkoły przystąpiła do rozwiązywania testów wiedzy. Na rozstrzygnięcie wyników czekamy z niecierpliwością!
Ten krótki, choć intensywny wyjazd był okazją do lepszego poznania krajobrazu Beskidu Niskiego.
Do zobaczenia na kolejnych górskich wędrówkach!