Powrót do aktualności


2 kwietnia

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Każdy z nas jest wyjątkowy, ale różnimy się od siebie wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. chorobami serca, cukrzycą.

W kwietniu obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Symbolami autyzmu jest kolor niebieski i puzzle. Autyzm, jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym, ma wpływ na wszystkie obszary funkcjonowania człowieka. Powoduje przede wszystkim zaburzenia komunikowania się, nawiązywania relacji społecznych, trudnościami z podporządkowaniem się regułom społecznym wynikające z   braku ich zrozumienia (www.synapsis.org.pl).

W tym roku ze względu na stan epidemii koronawirusa, nie możemy niestety zamanifestować swojej solidarności niebieskimi ubraniami w szkole, ale uczniowie kl. IV mieli wirtualne wyzwanie:  ubrać się na niebiesko w domu,  wyszukać różne niebieskie przedmioty, z których trzeba było napisać słowo AUTYZM. Na lekcji była przeprowadzona pogadanka na temat Autyzmu, uczniowie oglądali film: Autyzm https://www.youtube.com/watch?v=5n93mDQ8080, jak również zmierzyli się z testem: Co wiemy o spektrum autyzmu? https://wordwall.net/pl/resource/1205539/co-wiem-o-spektrum-autyzmu-kl-iv-viii.

Celem lekcji było uwrażliwienie na różnorodność społeczną, a szczególnie na zaburzenie rozwojowe, jakim jest Autyzm. Zwiększenie świadomości i akceptacji osób dotkniętych Autyzmem. „Bo jedynie człowiek, może obdarzyć drugiego człowieka tym, co najcenniejsze: miłością, szacunkiem, zaufaniem. Każdy z nas tego potrzebuje. Osoba autystyczna potrzebuje tego jeszcze bardziej”. Grandin, Scariano

Organizatorzy


Powrót do aktualności