Wycieczka klasy 7a do Krosna

9 grudnia wybraliśmy się na mikołajkową wycieczkę do Krosna. Do stolicy powiatu dotarliśmy autobusem kursowym. Na Rynku czekał na nas pan Łukasz, pracownik Muzeum Rzemiosła w Krośnie. Nasz przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o historii miasta, jego słynnych mieszkańcach i zabytkach. Mieliśmy okazję podziwiać niedawno udostępnioną makietę „małego Krakowa” i zobaczyć, jak wyglądał niegdyś gród otoczony murem oraz jego budowle, których już nie ma. Wspięliśmy się też na wieżę zegarową przy kościele farnym, skąd rozciągał się imponujący widok na rozległą okolicę, a przez lunetę można było zobaczyć nawet ruiny zamku Kamieniec w Odrzykoniu. Poznaliśmy też historię umieszczonych w wieży dzwonów, mechanizm zegara wieżowego Mięsowicza, pracownię zegarmistrza oraz obejrzeliśmy wiele przedmiotów znalezionych podczas wykopalisk na krośnieńskiej Starówce. Wstąpiliśmy też do Fary pełnej obrazów renesansowych mistrzów włoskich, sprowadzonych przez Roberta Portiusa – krośnianina, który zyskał ogromne bogactwo i pozycję dzięki handlowi węgierskim winem. Po zakończeniu zwiedzania poczuliśmy wilczy głód, więc niektórzy odwiedzili słynną piekarnię z preclami i rogalikami, a inni potrzebowali bardziej konkretnej i ciepłej strawy. Gdy już zregenerowaliśmy siły, udaliśmy się do kina „Sokół” na film „Ikar. Historia Mietka Kosza”. Los niewidomego chłopca, który, mimo niepełnosprawności, stał się genialnym pianistą jazzowym, bardzo nas poruszył i uświadomił, jak czasem nie doceniamy tego, że jesteśmy zdrowi.

Dziękujemy bardzo Panu Łukaszowi za wspaniałą gawędę i liczne ciekawostki związane z najstarszą częścią Krosna. Do tej pory zadajemy sobie pytanie, czy pęknięcie dzwonu Maria w stulecie odzyskania niepodległości to przypadek, czy przestroga.

Dziękujemy Paniom oraz Rodzicom za udaną wycieczkę, która uświadomiła nam, że warto poznawać historię miejsc związanych z małą ojczyzną. Obiecujemy dbać o swoje zdrowie i okazywać empatię osobom z różnymi niepełnosprawnościami.